keskiviikko 2. helmikuuta 2011

Kaipara College

JEAH im such an einstein!! Sain vihdoin nää kuulokkeet toimimaan yksiin koneen kanssa which means - ah music ♥ ! Oon kärsiny viimesen viikon, kun en oo voinu ollenkaa kuunnella musaa. Tai kyllä mä varmaan saisin ilman kuulokkeitakin, mutten nyt viitti ainakin kun pojat on menos nukkumaan, ja muutenkin taidan kuunnella hieeman erilaist musaa ku tää host-perhe :D

Anyways eilen täällä kävi mun AFS coordinator or what support person se onkaan. Se kävi jonkun toisen vanhemman naisen kanssa juttelemassa meiän kanssa ja lähinnä vaa kerto samat hommat mitä oon kuullu jo noin miljoona kertaa. Eli ei saa puhua perheen kanssa, koti-ikävä on normaalia ja tulee jokaiselle, yritä sopeutua kiwi-elämään mahollisimman pian ja jos tulee ongelmia niin heille saa aina soittaa. Mä en oo ollu himpun vertaa homesick mut sit aina, kun noi alkaa tollasii juttelee nii sit tulee semmonen apua-fiilis. Ei sekää oo koti-ikävää, mut jotenki niiden puheist tulee ain sellanen olo, et mul jotenki pitäis olla huonoo ja hankalaa. Eihän ne sitä missään nimessä tarkota, mut sellanen fiilis mulle ain tulee, joten olin more than happy kun ne lähti :D

Perheen kaa menee vielki tosi hyvin ja en voi kylliks kehuu noit poikii. Oikeesti ne on vaan niin ihania ja sulosia! Tuun jo vanhemmankin kaa paljo paremmin toimeen, vaikka eka se oli vähä jäistä, kun en oikee osannu suhtautuu siihe jne. Nuorempi nyt on ollu perfect iha alust lähtie (: Niin kauan ku mun ei tartte vaihtaa sen vaippoja tai liian kauan kuunnella sitä itkua niin oon totally in love with him. Jotain kunniaa kyl noille vanhemmilleki, koska ne on iha awesome suoraan sanottuna! Meil pelaa kemiat tosi hyvin yksiin, ja hengailen tääl jo iha normaalisti. Eilen höpötin tolle faijalle joku varmaa puol tuntii omiani eikä se tainnu ymmärtää paljo mitää ttttt544rrrtsiit,5tt55556754´tttttt <-- sori tost pupu tuli käppäilee näppikselle :D Otan sen joka yöks mun huoneeseen, missä se on safe and warm. Se on aika persoonallinen tapaus, koska se alkaa vaa raivoo tuol pienes häkissään ellen ota sitä ulos ja jos sitä pitää liian kauan sylissä nii se mokoma puree XD Bad bunny



Tänään oli eka koulupäivä! Tai ei meillä itseasiassa ollut koulua, mutta se oli high schoolin vasta aloittaville lapsukaisille sellainen introduction, johon mut ja Sigrid (tässä ihan vieressä asuva norjalainen vaihtari) myös kutsuttiin, koska ollaanhan mekin uusia. Vähän paistettiin sieltä 13v. joukosta ihan sen takia, että ollaan vanhempia mutta myös siksi, että me oltiin kaikista vaaleimmat siellä. Tervetulojuhla alkoi perinteisellä maoritanssilla, joka oli actually pretty scary. Mitä lähemmäs me mentiin, sitä kovemmin ne karju ja polki jaloilla - ei hirveesti tehny mieli mennä sinne iha liki :D Sen jälkee ne lauleskeli ja höpötti pitkät pätkät maoriks, kunnes kaikki uudet oppilaat lähti rivissä kättelemään osaa koulun henkilökunnasta ja paikalla olevia 13th gradereita, jotka toimi vähän niinku tukioppilaina. Meki päästiin kättely/nenän hieromis -kierrokselle.

Sen jälkeen käytiin valitsemassa kurssit. Eli mä otin photography, media studies, math statictics, english ja yritin ottaa kans food and hospitality, mutta se tais olla ainoo kurssi, jolla ei enää ollut tilaa. Meille yritetään kai järkkää jotain maori-kulttuuria / performing music / tms siihen tilalle. After school activities on vielä selvittämättä, mutta we'll get that sorted out kunhan oikee koulu alkaa perjantaina. Huomenna ois vielä toinen tommonen tutustumispäivä, mutta taidetaan Sigridin kanssa skipata se (ei oo meille pakollinen) ja mennä sen sijaan pellolle ratsastamaan :D







Kurssivalintojen jälkeen me mentiin yhen sellasen luokan mukaan. Ne teki jotain tutustumisleikkejä 13th graderseiden ohjaamana, ja me roikuttiin siinä sitten messissä. Mekin ollaan year 13, joten oli tosi kiva tavata jo nyt joitain tulevia luokkakavereita. Ne kaikki oli tosi ystävällisii ja ulospäinsuuntautuneit. Ne oikeestaan adoptoi meiät siihe porukkaansa samantien, kyseli kaikkee ja jutteli, eikä niit näyttäny haittaavan et me oltiin vähä hitait vastaamaan, eikä välttämät aina tajuttu mitä ne tarkotti. Luulin jo kehittyneeni englannis (ja kyl oonkin), mut jotenki nuorten puhuma englanti on ihan erilaist ku aikuisten. Ne puhuu tosi nopeesti ja keskustelu on iha hirveen pomppivaa ja nopeetemposta, eikä siihe pääse helposti mukaa. Varmaan siinäki kuitenki äkkiä tulee paremmaks (: Nää muute anto mulle jo lempinimen - Vinny - koska ne ei osannu sanoo mun nimee :D Sigrid on Ziggy et jeah!

Koulu loppu 3, joten sen jälkee tulin himaa, käytii taas morjestamassa jotai host-äidin tuttavaa, sit chillailin Jon kaa vähä aikaa, käytii uimas niide uima-altaal, syötii dinner ja nopeesti ajelee taas (: En oo nyt 2pvn ridannu, oon iha rikki sen takii, mut onneks pääsen huomen maastoilee Sigridin kaa! Jo kans sano, että se tulis over Skinssin 2. tuottarin kaa JEES ♥ Love Skins. Perjantaina alkaa koulu kunnolla ja illalla on AFS vaihtareiden tapaaminen en oo iha varma missä, mut noi varmaa osaa heittää mut sinne nii eipä haittaa.

4 kommenttia:

Riikka kirjoitti...

ääää miks mä oon tääl kylmäs ja tylsäs suomes :DDD toi pupu on söötti<3

Venla kirjoitti...

Se on söötti <3 paitsi se mokoma puree mua koko aja ja välil iha ilman syytä XD jos vaa makoilen täs sängyl nii se saattaa purasta mua polvitaipeesta naughty bunny... :D

Satu kirjoitti...

miks mul on jotenki sama fiilis ku riikal:D sun olo siel kuulostaa nii perfektilt

Venla kirjoitti...

haha no so far on ollu, oottelen täs sitä koti-ikävää, kulttuurishokkii ja kaikkii niit paskoi hommii :D