sunnuntai 13. helmikuuta 2011

Viikon tapahtumat

Okeeei nyt ehkä vihdoin vähän fiksumpaa tekstiä ton edellisen jälkeen :D Eli mulla ois koko ajan ollu ihan hirveesti asiaa, mutta meidän koira meni ja puri poikki mun läppärin laturin johdon. Oon saanu käyttää host-veljen konetta, mutta siinä ei oo ä:tä tai ö:tä enkä saa kuvia sitä kautta, joten mieluummin jätin päivittelyn sitten kokonaan. Nyt on kuitenkin laturin johto saatu kuntoon eli päivityksiäää!!




random photos

Koulu alko siis tän viikon maanantaina, joten oon jo viikon ehtiny siellä käymään. Se on ihajees: ihmiset on mukavii ja ottaa meiät tosi hyvin huomioon (ainaki osa) ja tunnit on ok (silleen et pärjään kaikil, mut ainaha se koulu on vähä boring toisinaan :D) Meillä on kursseina siis media studies, jossa basically vaan katotaan leffoja ja analysoidaan niissä käytettyjä tehokeinoja ja eri kuvaustapoja jne. Vuoden lopus tehään kai joku oma leffa kans jii(: English on kurssina tosi samanlainen kun äikkä Suomessa, paitsi että se on tietenkin enkuks, joka tekee siitä hitusen hankalampaa. Tunneil käsitellään ihan samoi asioita kuin Suomessakin (eli kaikkia tekstin tehokeinoja, luetaan ja arvioidaan erilaisia tekstejä ja teksityyppejä jne), joten sinäänsä se on tosi helppoa, mutta se englanti hieman hankaloittaa. Photography on ollut tähän mennessä tosi kivaa! Vielä ei olla päästy ite kuvaamaan, ollaan vaan tutkittu erilaisia kuvaajia ja etitty 3, joista halutaan tehä enemmän researchia ja joista halutaan ottaa vaikuttaita itse kuvaamisen alkaessa. Ja ihanana loppukevennyksenä 2 courses of math which means 8 hours of math every week!!! Never been this happy (not) Eli meillä on sekä math statistics että math calculus. Alunperin oli vaan calculus, mutta se performance music meni vähän penkin alle, joten meidän ainooksi kurssivaihtoehdoks jäi toinen matikan kurssi. No eipä siinä mitään, pääsenpähän ainakin sitte taas Essin kaa samoille matikan tunneille Suomes, koska jos tolla en saa suoritetuksi niitä 2 lyhyen matikan kurssii jotka missaan nii en sitte millää.







kaikki kuvat koululta

Tiistaina käytiin (siis mä ja Sigrid) tosiaan siellä meidän AFS auntiella illallisella. Se oli tosi kivaa! Siihen perheeseen kuuluu äiti, isä, meidän ikänen tytär, 14v. poika, 18v. poika ja meidän kaa tuli syömää myös perheen ranskalainen isoisä. Ja aah se sen aksentti! Meinasin kuolla siihen paikkaan kun kuulin sen! Pakko päästä Ranskaan heti kunhan tuun takas Suomeen!! No however syötiin siinä sitte ja juteltii kaikest ja ne oli tosi mukavii ihmisii - jopa niin mukavii, et kutsu sekä mut et Sigridin jo to spend a weekend in their beach house JEEAAH surffin here i come! En oo ihan varma mennäänkö nyt tulevan viikonloppun vai millon, mut i so cant wait!(: Jossain vaiheessa joku otti sitte Duudsonit puheenaiheeks, kun se tais olla joku perheen lemppariohjelma tms. Niillä oli yks jakso nauhotettuna, joten katottiin sit se ja voi luoja en oo varmaan ikin hävenny suomalaisii niin paljo XD Yritin vaa koko ajan selittää että toi ei ole normaalia ja jokainen suomalainen ei tee tollasta :D:D

Keskiviikkona oli mun elämäni first babysitting! Host-vanhemmat meni Aucklandiin jonnekin juhlaan, joten mä jäin sitten yksin näiden 2 kauhukakaran (noei nää on ihanii) kanssa. Taino emmä kyl oikeestaa ees hirvee yksin ollu, koska olin jo valmiiks pyytäny Sigridin paikalle henkiseks tueks ja illan mittaan soitin sitte Jollekin että tuupas tänne näin auttamaan XD Ihan hyvin se kuitenkin meni - sain jopa 3v. host-veljen syömään koko ateriansa, vaikka vähän jouduinki aluks tappeleen. Vaihoin myös elämäni ensimmäisen kerran vaipat! Toivon niin hartaasti, et se olis myös vika kerta, mut jotenkin epäilen sitä. Joudun varmaan jo huomenna uudelleen lapselikan hommiin huoh... Vannon en ikinä hanki lapsia.






random kuvia sieltä täältä

Torstain ja perjantain chillailin vaan tääl himassa jotain omiani hommailen. Oon tehny läksyjä (varsinkin matikan) tosi ahkerasti! Paaljon ahkerammin kun Suomessa. Matikkaa teen ihan vaan sen takii ettei mul oo mun Essi-laskuriani täällä mukana ja joudun oikeesti ite laskee pyh :( Viikonloppuna käytiin lauantaina ensin shoppailemassa!!! En enää ikinäikinäikinä shoppaile Suomessa tän jälkeen oikeesti. Suomessa on joku 2 hyvää kauppaa, mut tääl niit on joka nurkan takana ja ne on HALPOJA! Ostin ekan puolen tunnin aikana 2 kengät ja sitten loppujen lopuksi ostin vielä maailman ihanimmat farkkushortsitkin hehe ♥

Tänään oli AFS picnic jollain rannalla. Se oli aika lame, mutta kävinpähän ekaa kertaa täällä ollessani rannalla ja menin uimaankin! Se vesi oli niiin lämmintä ja muutenkin tänään oli iha hirveen nätti päivä: lämmin ja kaikkee ihanaa. Meiän riikinkukotkin toimitettiin tnä jee nyt on sellasiiki sitte :D Oli muute iha supercute kun mun toi vanhempi host-veli alko autos ollessa laulaa "We are family, I've got my brother and sister with me" ja sit se vaa totes et mä oon sen sisko nykyää. Ja tää perheen isä on niin paras, vaik se vaa dissaaki mua koko aja :D Se hajoo ain iha täysil nimille Milja ja Pinja, ja oisitte kuullu sen ku sanoin et on olemas Siljaki! :D:D Tänään se uhkas et se leikkaa mun hiukset jossen käyttäydy ja tekee mun pupusta paistia XD Julma ihminen...


Ei kommentteja: