lauantai 7. tammikuuta 2012

Camping...

Oli kuulkaa aika mielenkiintonen 3 päivää. Mutta antaa kuvien puhua puolestaan! Tää on aaaivan liian pitkä tarina kokonaan kirjotettavaks, istuisin muuten täs koneel seuraavan koko päivän.

Lähettiin 30. pv niin että oltiin yks yö ennen uuden yön iltaa. Tarkotus oli lähtee 12 ja matkaan päästiin noin 5 aikaan. Koko 3h matkan ajan sato ja yhessä vaiheessa we got a flat tyre (tyhjä rengas?) Sitä oli kiva sitte sateessa alkaa korjaamaan, varsinkin kun vararengas oli takakontissa kaikkien meidän huolella (että saatiin kaikki mahtuu) pakattujen kamojen alla.

Kun päästiin paikan päälle laitettiin teltta pystyyn siihen muiden tuttujen viereen ja päätettiin lähtee laittaa ruokaa keittiöön joka oli noin 200m pääs. Kokkailtiin siel oikee ilosesti (ulkona sato kaatamalla, mut keittiös oli onneks katto). Daniel laitto jotai hunajakanaa, joka oli aika mielenkiintosen makusta mut kyl sitä nälkäänsä söi. Koko matkan ajan oli ihan hirmu terveellinen (NOT) ruokavalio ja lihoin varmaan 100000 kiloo ton 3 päivän aikana.

Siinä kun kokkailtiin saatiin kavereilta, jotka ei ollu päässy lähtee ku vast seiskan aikaan illalla, et ne on eksyksissä, joten yritettiin niitä sit epätoivosesti auttaa. Tilannetta hankaloitti se, kun koko mestassa sai noin yhessä paikassa yhteyttä verkkoon ja se paikka oli puoliks siel sateessa. Ihanaa.
No, saatiin vihdoin syötyä ja pakattiin ruokakamat ja juostiin kaatosateessa takaisin autoille (oltiin ajettu sieltä telttapaikalt keittiölle, koska sato nii hirveesti). Tinalla oli Danielin auton avaimet, joten se sitte yritti kiireellä avata takakonttia, et saatais ruuat nopee sisälle ja päästäis lähtee ja arvatkaa mitä. SE AVAIN RIKKOUTU SIIHE TAKAKONTIN LUKKOON. Se sama avain, jolla käynnistetään auto. Siinä me sit seistii leuka maahan asti pudonneena, kun takakonttia ei saatu auki ja auto ei lähteny liikkeelle (auton ovet oli onneks auki). Eihän siin muuta auttanu ku laittaa ruuat Olin autoon, jättää Danielin auto sinne, kun ei se siit mihinkään liikkunu ja mennä takas teltoille.

Ilta oli iha mukava, kun kaveritki loppujen lopuks löys paikan päälle ja meillä oli sitte pikku bileet siel meiä teltassa. Valvottii noin kello 2 asti aamulla, koko ajan sato kaatamalla (oli kiva käydä puskapissal kaatosatees). Ehin jo jopa hetkeks aikaa aatella, että kyllä tää viel paremmaks täst muuttuu ja täst vois oikeesti jopa tulla kivaa...

Otettiin Tinan kaa nopee kuvat kun evakuoitiin. Tää oli siis 3am

Noin tunnin unien jälkeen herättiin huutoon: "Get out of here! Everyone has to leave now!" Oltii vähä sillei mitä helvettiä, kunnes saatiin kuulla et SE SAAKELIN JOKI JONKA VIERES MEIÄN TELTAT OLI ALKO TULVII. Pikapikaa makuupussit rullalle ja ilmapatjat tyhjiks ja kamat laukkuihin. Olin ihan unenpöpperös, kun pakkailin niit kamoi ja heitin ne autoon. Täs vaihees tajusin ekaa kertaa, et mun pikkulaukku (jossa oli mun lompakko (kaikki kortit, käteistä noin 250 dollarii), pikkukamera, kuulokkeet, lemppari aurinkolasit ja kynsilakka) oli kateissa, mut Tina sano et joku salee heitti sen vaa johki autoo, kun evakuoitiin ja uskoin sitä.

Saatiin autot pakattuu ja ne lähti ajaa korkeemmalle maastolle. Telttoi ei ehitty saada alas. Sit alettiin ite rämpii sielt telttapaikalt keittiöön. Vettä oli noin lanteille asti ja virta oli ihan hirveen kova. Päästiin kun päästiinkin keittiölle (joka oli pienen kukkulan päällä, joten siel ei tulvinu) ja siel sit värjöteltiin. Autot ei ollu päässy keittiölle, koska se reitti oli ollu veden ummessa, joten niiden oli pitäny lähtee eri suuntaan = no food, no warm clothes, no sleeping bags, no nothing. Daniel oli ainoo, joka oli saanu vaatteensa keittiöön, joten kaikki pukeutu sen kuiviin vaatteisiin. Juotiin kupit kaakaoon ja nukuttiin jollai kämäsil sohvilla parisen tuntii.

Keittiöön asti pelastetut kamat.
Makuupusseja oli 2 ja mulle oli onneks yks tommone vauvojen pikkupeitto. Jihuu.

Aamulla mentiin kattomaan että missä kunnossa meiän teltat onkaan.

Siinä sitte ihmeltetiin et mitäs nytte. Vietettiin noin puolet päivästä väittelemällä, että jäädäänkö vai lähdetäänkö. Mä henkilökohtasesti olin sitä mieltä että pois täältä ja nopeesti, koska 1) suututti ja itketti mun kamojen katoominen (ei niit ikin löytyny) 2) halusin kunnon suihkuun 3) muutenki ketutti koko tilanne. Päädyttiin kuitenkin jäämään, koska oli Danielin (alla) synttärit ja se halus jäädä. Eipä siinä sit auttanu ku niellä vastaväitteet ja mennä siihe kämäsuihkuun.

Oli siis Danielin 18v synttärit, HAPPY BIRTHDAY !!

Koska sade taukos hetkeks, päätettiin lähtee rannalle.

Ranta oli ihajees, we had fush nd chups mate (heatlhy, i know). Käytiin kans uimas jeejee, nz rannat on parhaita (tää ei ollu kyl lähellekää hyvä ranta, iha surkee haha).

Must tuntuu, et sen paikan omistajat sääli meitä, koska ne anto meillä yheks yöks tollasen huoneen. Olin NIIIIN onnellinen, koska ei yhtää huvittanu nukkuu teltassa enää toista yötä sen jälkee mite pahasti tramatisoiduin ekan kerran jälkeen.

Sitte pelattii vähä lentopalloo.
Mean as skills just there.

Ilta oli oikeesti ihan sika hauska :D Hengasin joidenki random tyyppien kaa, tutustuin yhtee jätkään, joka on Kaiparas ja jota en ollu koskaa enne nähnykää, mut jonka kaveri oon kuulemma fb:s, pelattii jotai juomapelei, tanssin Charlotten kaa (näytin sille reggaetonii ja se vaa kikatti hahah), pussasin paikan koiraa uuden vuoden pusuks, juoksin pakoo semmost limast jätkää joka yritti iskee mua ja muutenki vaa chillasin. Se oli oikeest ihan tosi hyvä ilta. Nauroin jopa sille et Catherine rikko mun toiset lemppari aurinkolasit ja nyt mul ei oo aurinkolaisei ollenkaa! Tutustuin kans paljo paremmi joihinki mun kavereihin, joiden kaa en oo oikeestaa sillee ikin jutellu kunnol. Kiwit on ihanii ♥

Aamul mentiin viel yhen kerran rannalle, ennen ku lähettiin kotia kohti. Ainiin, tässä vaiheessa oltiin jo auto saatu "korjattua". Takakonttiin murtauduttiin takapenkkien kautta (otettiin koko penkki ja kaikki pois ja tiirikoitiin lukko auki) ja köytettiin se kiinni kotimatkan ajaks, ettei tavarat lentäis kaikkialle. Saatiin kans Loganin isä to hot wire the car (se mitä kaikki varkaat tekee), että saatiin se käytiin. En iha tällästä oottanu ku lähin :D
Näytän kiinalaiselt...

Eli siinä! Mielenkiintosin uus vuos so far enkä usko et tota helposti päihitetää :D Kuitenkin kivaa (ainoo joka oikeesti oikeesti OIKEESTI ärsyttää on se pikkulaukku) ja olihan toi kokemus jos ei muuta. Toivottavasti muiden uudet vuodet meni vähä enemmän suunnitelmien mukaan!