sunnuntai 18. maaliskuuta 2012

Stockholm

Takana viikonlopun mittainen Ruotsin risteily.


Tukholma on niin ihana, se oikein sykkii tyylikkyyttä ja eleganssia. Kauniita rakennuksia minnepäin katseensa vaan kääntääkään, ja ihmiset on hirmu ystävällisen oloisia. Yritin pari kertaa itsekin sössöttää surkeata ruotsiani, mutta vaihdoin aika nopeasti takaisin englantiin mun punastumisen ja myyjien hämmästyneiden katseiden takia. Otin jonkun kiinteistövälittäjän lehden ihan vain sen takia, että se jakaja hymyili mulle. Ruotsalaiset on niin nättejä ja komeita kaikki.

Itse risteilylläkin oli ihan mukavaa. Teemahan tällä Viking Linen risteilyllä oli Cuba, ja mulla oli alkuperäisenä suunnitelma tanssia kumpanakin illalla jalat rakoille ja paita märäksi hiestä. No, se ei ihan toiminut, kun en edes kehdannut mennä sinne salsalattialle pyörähtelemään kaikkien niiden taitavien tanssijoiden keskelle. Tyydyin istumaan paikoillani, nauttimaan ihanasta musiikista ja rypemään itsesäälissä, kun en osaa tanssia. Ehkä mä vielä joku päivä.

Huomenna takaisin kouluun ja arkeen ja mua nyt jo kauhistuttaa tuleva viikko: viime viikolta jäi palauttamatta parikin juttua, jotka oli kummatkin tarkoitus palauttaa huomenna, mutta joita kumpaakaan en ole vieläkään tehnyt. Huomenna myös ruotsin sanakoe ja historian essee, joihin en tietenkään ole lukenut. Mokoma ruotsin risteily sekotti mun rutiinit ja päiväjärjestyksen ihan totaalisesti. No, jos tän viikon rimpuilen jotenkin läpi niin sitten on taas viikonloppu ja voin yrittää koota itteni ja alkaa valmistautumaan vaikka taas siihen koeviikkoon. Jännä, kun sellasiikin on taas vuoden tauon jälkeen.

Anyways, Ruotsi on ihan uskomattoman ihana paikka ja kieli ja tahdon muuttaa sinne ensi kesäksi (2013), niin voisin ehkä jopa kirjottaa sen A-ruotsin jonkunlaisella menestyksellä.

Ei mulla muuta.

Ei kommentteja: