tiistai 31. toukokuuta 2011

More school

Koulu täällä on tosi erilaista. Mun piti sillon aikoinaan kirjottaa se kunnon valitusvirsi täst koulusysteemist (no worries - aion yhä edelleen kirjottaa sen täs joku päivä), mut koska oon myös huomannu ihan tosi hyvii puolii täs kouluelämäs (ei niinkään täs systeemis) niin aattelin vähän niitä jakaa.

Oon siis year 13, joten oon samalla tasolla -93sten kanssa. Tää on näille viimenen vuos kouluu, jonka jälkeen nää valmistuu ja voi siirtyy joko työelämään tai jatkaa opintoja in university. Koska näiden pitää jo periaattees ainakin johonkin pisteeseen tietää mitä nää haluu tehä/opiskella, vaikuttaa se tietenki noihin aineisiin.

huomatkaa mite kuva liittyy tosi hyvi aiheesee !

Esimerkiks art subjects otetaan vakavissaan. Olin ihan ällikällä löyty, kun näin ekaa kertaa miten tajuttoman hyvii ja ammatilisii nää jotkut on photographyssa - nää oikeesti treenaa jo ihan tosissaan loppuelämän taitoja varten. Sen takia opettajat vaatii aika paljon ja jokaseen aineeseen pitää panostaa ihan hirveesti jossei haluu failaa. Mulle tää on suhteellisen raskast, koska mullon niin erilaisii aineit, ettei ne hirveest tue toisiaan. Esimerkiks yks mun kaveri, joka tietää jo menevänsä (tai ainaki hakevansa, mut varmasti pääsee) taideyliopistoon, niin se tekeeki tänä vuon pelkästään art subjects: sillon photography, art, desing ja media studies (vika ei ihan sovi joukkoon). Mut aniveis kaikki noi sen aineet tukee toisiaan ja se voi käyttää esim photographyn ideoit ja analysointei artin puolelki.

P.E. on toinen aine mulla, joka on kans aika full on (näide lisäks on english, joka on vähä niiku must, joten en valita + stast and calculus, jotka nekin on aika tosissaan - suurin osa ainakin calculuksen opiskelijoist haluu olla jotai matikkaihmisii ison). Mun on kyl pakko myöntää et meiä p.e. tunnil ei ne koulun välkyimmät oo (ne isot maoripojat tekee enemmä kirjotusvirheit (ainaki melkee) ku mä!) mut ne kaikki ottaa treenaamisen tosissaan ja haluu joko menestyy urheilijoina (maoripojat tahtoo olla rugbyplayers) tai toimii personal trainereina aikuisena.

Aattelin tähän kopioida ton assigmentin, jota täl hetkel tehään p.e:ssä. Eli meiän piti luoda itellemme 8 viikon personal training program, identify different training principles and methods ja tietenkin lopuks kattoo, miten meiä ohjelma toimi jne. Mun tavotteet on ainoostaan general fitness ja overall better muscular strengt (<- apua en yhtää muista mite toi kirjotetaa oho :D). P.E on siis nyt tehny mun lenkillä & salilla käymisestä läksyi haha, mut hyvä vaa i wanna be fit for the school ball coming in 6 weeks (; Mutjoo se mun training program (piti tehä kans 2 viikkoo in detail mut en niit jaksa ny lisää):



Hmm... Klikkaamalla tota saa isommaks mut ei kyl siltikää hirveest saa selvää. No kuitenki tollast tehää ja on iha jänskää - jotai mitä en oo ikin enne tehny enkä suomes ois koulus ikin päässykää tekee!! Yay

Ei kommentteja: