perjantai 28. tammikuuta 2011

NZ

28.1.2011, klo 13:30, finally in NZ

KYLLÄ!! Täällä sitä vihdoin ollaan vuoden odotuksen jälkeen! Olo on vielki aika epäuskone mut kyl tost maisemast näkee etten ainakaa koto-Suomessa oo :D Saavuttiin tänne tänään jossai vähä yli seittemä aamulla. Mun perhe tuli hakee mut Auckaldin lentokentält, josta ajettii sitte about 45min tänne himaan.

Lento meni iha hyvin. Eka puoli lennosta (London – Los Angeles) oli aivan HIRVEE siis kaamein ikinä. En oo varmaa ikin eläessäni ollu nii loppuun palanu ja paikat nii kipein. Se kesti kymmenen tuntii ja lennettii 8769km. En saanu ku ehk kerran unta sinä aikana, joten basically se aika siel meni seuraavasti: torkahtelua, ruokaa, leffaa, torkahtelua, ruokaa, musaa, ruokaa, torkahtelua, ruokaa, torkahtelua. Ne tunki sitä lentokone sapuskaa mun nokan eteen JATKUVASTI ja mul oli iha törkeen turvonnu olo sen jälkee.




In L.A. me oltii kaikki nii poikki, et vaa lysähettii siihe lentokoneen lattialle makaamaa pitkäksemme, heti ku oltii pesty hampaat ja naama. En oo ikinä ollu nii ilonen siitä, että oon päässy pesee hampaat niiku en tännekää päästessä ikin oo ollu nii ilone siitä, et pääsin suihkuu. Sen tankkauksen aikan tutustuttii sitte kans vähä joihinki islantilaisii vaihtareihi, jotka oli tosi kivoi. En kyl muista minnepäi Uutta-Seelantii ne oli menos... Mut hei i gotta say rugby-pelaajilla on oikeesti ihan mahtavat lihakset! Meiän kaa samas konees oli joku joukkue ja siis se niiden haba oli iha uskomaton.

Toinen puolisko lennost meni jo paljo paremmin, ku sain nukuttuu. Tää itseasias tuntu lyhyemmält vaik oliki 12h ja lennettii 10668km from L.A. to Auckland. Olin koko lennon (ja itseasias ton koko matkan) aika rauhalline, mut sit ku näytös luki 2h Aucklandii, nii alko semmone pieni paniikki iskee. Koneest ulos päästessä olin kyl vaa ilone et finally pääsin ulos, eikä tartte nousta sellasee rakkineesee vuotee wuhuu!! ellei noi potki mua ulos, mut oon niin kiltti ettei ne voi (:

Mun host-perhe on oikeesti tosi ihana!! Tähän siis kuuluu vanhemmat ja 2 pikkupoikaa ja voi hellantuutelituu noi pojat on ihanii !! ♥ Toi vanhempi on tosi sulonen, kun se koko aja juttelee jo mulle, vaik aluks oliki vähä ujo ja toi pikkunen nyt on maailman ihanin, ku se yhes vaihees tuli ottaa mua kädest ja veteli ympäri taloo. Äiti ja isäkin on iha ylikivoi ja oon varsinki ton host-äidin kaa chillailu aika paljo ja se on näyttäny mulle paikkoi ja selittäny asioit.




kuvan tarkotuksenahan EI ole esitellä miten hurmaavalta näytän ilman meikkiä, vaan että haha losers!! kattokaa ku meitsi voi pitää jo farkkushortsei ja kaikkii muit kivoi vaatteit (: loput kuvat on sitten mun omasta huoneesta joka on IHANA

Näiden kämppä ja tontti on ihan VALTAVIA. Mulla on oma huone, jossa on koko seinän peittävät ikkunat tolle pihalle (ne on ihanii, mut vähä epäilyttää sit se pukeutumine...) ja oma kylppäri tossa vieressää. Siel kylppäris on suihku ja kylpyammeki ja se on kooltaa isompi ku meiän kummatki vessat yhteensä! Sen lisäks tääl on keittiö, kodinhoitohuone, lapsille omat isot huoneet, vanhempien makkari ja kaks olkkarii. Eli iso talo kyseessä ja hei en oo sanonu tontist viel mitää!

Se on i – s – o. Ei siitä paljo muuta kyl voikaa sanoo.

Näil on siis yks vuohi, alpakoita, lampaita, 2 hevosta täällä (yhteensä näil on 6 heppaa), kissoja, 2 koiraa ja – mun kauhuks – hanhia ja kanoja (en oo mikää hirvee suuri lintufani, ainaki suvil on kokemust...) Meinasin muute saada sydärin ku menin ekaa kertaa host-veljen johdattaman keittiöön nii siinä niiden keittiön sisällä oli joku varis raakumas!! Se putos pienenä puusta ja nää ruokki sitä, joten nyt se mokoma tulee tänne sisälle ain rääkyy ruokaa. Kiersin sen pedon kaukaa, mut sit ku tultii ajelult takas nii TAAS se oli lentäny sisälle ja kilju siel keittiön lattial. Typerä elukka...

Sen jälkee ku mulle oltiin siis esitelty tää talo ja piha, nii lähettiin äidin ja veljien kaa ajelulle. Käytiin kattomas Helensvillee, mun kouluu, jotai kiipeilymestaa joka näytti aika siistiltä ja sitte yht toist pikkukaupunkii. Helensville on siis oikeesti aika pieni ja nähtävästi vähä... no, ei likanen, mut sillee rempsallaa oleva paikka. Tulee mielee joku Herttoniemi tai Siilitien tyyppinen mesta (älkää nyt kukaa vetäkö hernettä nenää täst XD). Ilmeisesti täällä porukka jakautuu vähä sellasiin rikkaampiin ja sitten sellaseen köyhempiin, minkä kyllä huomas tuol ku ajettiin autolla.

Koululle mentiin kysymään, että mistä schoolbus menee. Se koulu näytti aika pieneltä, vaikka siel pitäiski olla 650 oppilasta. Siellä istu joku viis naista siel tiskin takana – en ymmärrä miks nii mont – joilta me sitte kyseltiin kaikkee. Sain ton kurssivihkosen yms, ja mennään sinne vielä seuraavana keskiviikkona selvittää meenkö on grade 12th or 13th. Se on nyt kai aika fifty-fifty, mut toivoisin tota 13th niin saisin senior ball ja sellast muuta kivaa (:



Kuvia meidän farmista + heppa jota ridaan

Katottiin kanssa mun tulevaa koulupukua, joka ostetaan mulle keskiviikkona. Siihe kuuluu semmone neutraali navy blue yli-polvien hame, samanvärinen paita Kaipara Collegen logolla ja semmone ihme urheilutakki. Mulla pitää kans olla mustat nahkakengät with a lace-up (kirjotetaankoha noi...) ja ankle-high socks. Yh. Sovitin sitä takkii päälle, että miltä näyttää, ja kun otin mun kaulupaidan pois päältä (mulla oli alla farkkushortsit ja toppi) nii se myyjä vaa sano, et ”...girls would show up wearing clothes like that” tai jotai tälläst. Olin siin vähä sille EXCUSE ME ja suututti viel enemmä, kun sen takaa tuli semmone jätkä, jolla oli silläkin hihaton paita, ja ei sille vaa valitettu kuitenkaa. Epäreilu maailma.

Täks päiväks (ja huomiseksikin viel) on luvattu aika pahaa myrskyy. Viel tuol ei sada – ripotteli vaa vähä – mut tuulee kyllä siihe mallii, et jopa +22 astetta tuntuu viileeltä farkkushortseis ja topissa. Nyt kello on tosiaan vasta kaks, ja oon nyt jo kuolemanväsyny, joten en yhtää tiiä miten jaksan tän loppupäivän tai mitä me ylipäätää tehään.





Cordelia-vuohi, hanhet, koirat, se kamala lintu ja vähän uus-seelantilaista sadetta

OHHOH mikä sepustus toivottavasti joku jaksaa lukee :D Kävin muute facebookis ja ei tullu yhtää huono olo jee !! Tääl on ollu so far tosi ihanaa, varsinki ku näil on eläimii, on lämmin, kaunis luonto, ihana talo ja mahtava host-perhe! Koulun alku jännittää, mut onneks ihan täs naapuris asuu vaihtari Norjasta, joka tulee kanssa samaa kouluu, nii en oo siel iha yksi (: Täl hetkel mullon nii mahtava olo ettei mitää rajaa!! IM LOVIN IT ♥

ps. tiiättekö korkeesaaren amazon-talon? tääl haisee ja tuntuu ja kuulostaa ihan siltä!! olin jo et häh minne tropiikkii oon tullu ja noi vaa nauro mulle, ku heti autost päästyä kommentoin että täällähän haisee erilaiselta ku suomessa XDD go venla

3 kommenttia:

Riikka kirjoitti...

ooi sul on varmaa nii kivaa siel !! Hajosin vähä pahasti sille rugby-pelaajien lihaksille, mut onha se tärkee juttu :D

Ansku kirjoitti...

Oioij, kuulostaa tosi ihanalta, ja toi iso talo, eläimet ja kaikkee. :) Kivaa ku sullon hauskaa, ja kiva blogi, rupesin just lukee! Voipa kun mäki joskus pääsisin vaihtariks!

Venla kirjoitti...

Riikka, NO SE ON IHAN TOTTA ! Oisit nähny sen haban iha for real :D:D:D:D

Anx, haha kiitti ja joo kyl tää on aika ihanaa ainaki so far (: Ja hakemalla sitä pääsee!